zielony jęczmień gorvita

Zielony jęczmień jest coraz bardziej popularny w postaci suplementu dla osób dbających o zdrową dietę i osób redukujących masę ciała. Rzeczywiście młody jęczmień jest idealnym źródłem witamin i minerałów. Zawiera więcej beta-karotenu niż marchew oraz więcej witaminy C niż sok pomarańczowy. W dodatku zielony jęczmień jest bogactwem egzotycznych aminokwasów i błonnika pokarmowego. Jakie jeszcze właściwości wykazują preparaty z jęczmieniem zielonym?

Właściwości zdrowotne jęczmienia zielonego?

Zielony jęczmień stanowi bogactwo składników mineralnych i witamin. W swoim składzie zawiera witaminy z grupy B, antyoksydanty (beta-karoten, witaminy C i E), wapń, żelazo, cynk i magnez. W dodatku zielone łodygi jęczmienia są bogactwem naturalnych hormonów i chlorofilu. Porównując go do innych roślin, zielony jęczmień jest bogaty w niezbędne aminokwasy – czyli takie, których nasz organizm nie potrafi sam wyprodukować.

Młody jęczmień wykazuje silne właściwości przeciwutleniające, co sprawia, iż cechuje się on działaniem przeciwzapalnym, przeciwwirusowym i przeciwnowotworowym. Zielony jęczmień wspiera leczenie owrzodzeń i trądziku. Co więcej, łagodzi bóle stawów, bóle żołądka oraz zmniejsza stany zapalne. Ponadto wysoka zawartość chlorofilu sprzyja odkwaszeniu organizmu, przyczyniając się do zachowania równowagi kwasowo-zasadowej organizmu.

Zielony jęczmień oprócz wysokiej zawartości składników mineralnych i witamin jest również źródłem rozpuszczalnego błonnika pokarmowego, który obniża stężenie cholesterolu we krwi oraz przyspiesza metabolizm tłuszczu w organizmie. Dodatkowo w zielonym jęczmieniu występują frakcje błonnika nierozpuszczalnego, które zmniejszają ryzyko nowotworu jelita grubego oraz warunkują pozytywny wpływ na pracę układu pokarmowego.

Ponadto zielony jęczmień może wspierać prewencje oraz leczenie cukrzycy, nadciśnienia tętniczego, chorób serce, bezsenności, hipercholesterolemii czy nadwagi i otyłości.

Tak wiele korzyści daje stosowanie jęczmienia suplementu jęczmienia zielonego, że staje się on coraz to popularniejszym produktem codziennej diety. Szczególnie cenionym preparatem przez użytkowników jest zielony jęczmień gorvita – a wszystko dzięki wysokiej jakości produktu.

Zielony jęczmień – jaka forma jest najlepsza?

Zielonego jęczmienia nie spożywa się w postaci surówek czy sałatek. Jest on dostępny w formie rozdrobnionej trawy jęczmiennej oraz sproszkowanego soku. Te dwie formy różnią się metodą otrzymywania, która wpływa na wartość odżywczą uzyskanego preparatu. Proszek z zielonego jęczmienia otrzymywany jest w wyniku wyciśnięcia soku, który kolejno suszy się za pomocą odparowania wody pod ciśnieniem w niskiej temperaturze. Taka metoda produkcji umożliwia zachowanie właściwości zielonego jęczmienia. Natomiast proszek z trawy pozyskiwany jest w wyniku suszenia w wyższej temperaturze i przez dłuższy czas, co przyczynia się do utlenienia składników odżywczych. W dodatku składniki zawarte w proszku z soku są bardziej przyswajalne (prawie w 100%) ze względu na brak zawartości błonnika, który występuje w dużej ilości w rozdrobnionej trawie jęczmiennej.